کلینیک افشان مو

کاشت مو | کاشت ابرو

قهوه و نکات قبل و بعد از کاشت مو

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

قهوه و نکات قبل و بعد از کاشت مو

مصرف قهوه روتین زندگی بسیاری از ماست، و در واقع صبح خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز می کنیم. در واقع مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار سطح انرژی بدن را افزایش می دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای انجام کارهای خود احتیاج به مصرف نوشیدنی های کافئین دار از جمله قهوه دارند.

همانطور که  می دانید کاشت مو تنها درمان قطعی و دائمی ریزش موهاست که با پیوند فولیکول ها از ناحیه اهداکننده به ناحیه گیرنده، تراکم موهای شما را افزایش می دهد. اما با انجام جراحی کار شما تمام نمی شود، زیرا بخش قابل توجهی از نتایج پیوند مو، وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است.

بعد از انجام جراحی، پزشک مجموعه ای از دستورالعمل ها را به بیماران ارائه می دهد که برای محافظت از گرافت ها ضروری هستند.  اغلب پزشکان در رابطه با عدم مصرف قهوه و کافئین قبل و بعد از جراحی توافق دارند زیرا افئین در روند جراحی تاثیر منفی می گذارد و می تواند مانع جوش خوردن فولیکول ها شود.

دلیل اینکه چرا باید برای مدتی از نوشیدن قهوه دوری کرد، مستقیماً به فشار خون شما ربط دارد. نوشیدن قهوه می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد و علت این افزایش فشار خون نیز مشخص نیست. علاوه بر این، طبق برخی مطالعات، کافئین ممکن است باعث بروز اختلال در سطح هورمون‌های بدن شود که به باز نگه داشتن عروق شما کمک می‌کند. برخی دیگر بر این باورند که کافئین باعث می‌شود غدد فوق کلیوی شما آدرنالین بیشتری تولید کنند که مجددا باعث افزایش فشار خون شما می‌شوند.

در اینجا بخوانید...  بلفاروپلاستی چیست ؟

نوشیدن قهوه یکی ازعوامل بالا بردن ضربان قلب است. به همین دلیل، اجتناب از مصرف آن حداقل برای چند روز ممکن است تصمیم بسیار خوبی باشد. در رابطه با اینکه اثر کافئین بر گرافت‌های پیوند شده چیست بایستی بگوییم که اولا حین جراحی به دلیل افزایش فشار خون و به دنبال آن افزایش خونریزی در محل کاشت، دقت پزشک را برای قرار دادن فولیکول‌ها در محل مورد نیاز تا حدودی کاهش می‌یابد. و از سوی دیگر با افزایش فشار خون معمولا فرد شروع به عرق کردن می‌کند که خود یک عامل مضر در رشد گرافت‌های پیوند شده است.

اما علاوه بر محدودیت در مصرف قهوه، نکات دیگری نیز به عنوان مراقبت های بعد از کاشت مو وجود دارند که باید آن ها را جدی بگیرید. از جمله مهمترین توصیه های ما به شما برای ایمن نگه داشتن گرافت ها به شرح زیر است :

  • از مصرف الکل و سیگار تا زمان تثبیت شدن گرافت ها متوقف کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستورالعمل مصرف کنید و از تجویز خودسرانه دارو بدون مشورت پزشک اجتناب کنید.
  • از مصرف فست فود و  غذاهای پرچرب، نمک و شکر پرهیز کنید.
  • با مشورت جراح خود از مکمل ها و ویتامین های گروه B و C برای تقویت ریشه پیوندها استفاده کنید.
  • بعد از انجام جراحی از انجام فعالیت های سنگین بدنی و ورزش هایی که موجب تعریق در نواحی پوست سر می شود اجتناب کنید.
  • برای شستشوی موها از شامپوهای مخصوص و فاقد مواد شیمیایی یا شامپو بچه استفاده کنید.
  • هنگام خواب و استراحت سر را در زاویه ۴۵ درجه قرار داده و برای مراقبت از گرافت ها از بالشتک گردنی استفاده کنید.
در اینجا بخوانید...  مراقبت های یک سال اول بعد از کاشت ابرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا می توانید درخواست مشاروه رایگان
با مشاورین کلینیک داشته باشید...